EasyJet Siber Saldırının Mağduru Oldu

easy jet

İngiliz havayolu şirketi EasyJet, yaklaşık 9 milyon müşterisinin e-posta adreslerini ve seyahat detaylarını ortaya çıkaran bir siber saldırının kurbanı olduğunu söyledi. Şirket, bu müşterilerin 2,208’inin kredi kartı bilgilerine şirketin “son derece sofistike” bir saldırı olarak tanımladığı bilgilerle eriştiğini söyledi.

Firma, veri ihlaline izin veren yetkisiz erişimi zaten kapattığını ve kredi kartı bilgileri çalınan müşterilerle iletişim kurduğunu söyledi. Firma, “herhangi bir kişisel bilginin kötüye kullanıldığına dair hiçbir kanıt bulunmadığını” söylese de, 26 Mayıs’a kadar ihlalden etkilenen 9 milyon müşterinin hepsiyle iletişim kuracağını da sözlerine ekledi. Bilgisayar korsanlığında pasaport detayları açıklanmadı,

EasyJet

EasyJet açıklaması; “Herhangi bir nitelikteki kişisel bilginin kötüye kullanıldığına dair kanıt yoktur.”

Kredi kartı bilgileri çalınan müşterilerin dışında, etkilenen 9 milyon müşterinin çoğunun riski olacaktır. Suçlular, bir kişinin firma müşterisi olup olmadığını anlayacak ve şirketin e-postalarını bir aldatmaca kapsamında taklit edebilir. Şirket, müşterilere EasyJet veya EasyJet Holidays’ten gelen talep edilmeyen e-postalar konusunda dikkatli olmalarını tavsiye ettiğini söyledi.

Firmanın CEO’su Johan Lundgren yaptığı açıklamada, “Bu olaydan etkilenen müşterilerden özür dilemek isteriz. “Seyahat bilgilerine erişilen müşterilerle temasa geçiyoruz ve özellikle istenmeyen iletişim alırlarsa, onlara daha uyanık olmalarını öneriyoruz.”

Diğer içeriklerimize göz atmak için buraya tıklayın. Ayrıca, bizi Instagram ve Twitter üzerinden takip etmeyi unutmayın.