Ghost of Tsushima Hakkında Bilinen Her Şey

PlayStation 4 sahipleri, Sony’nin sonraki iki büyük oyununu piyasaya sürmesini merakla bekliyor.İlk olarak,  The Last of Us Part II, sadece bir ay uzakta, 19 Haziran’da gelecek.

Ghost of Tsushima, bir aydan daha kısa bir süre sonra, 17 Temmuz’da gelecek.

Ghost of Tsushima hakkında bilinen her şey

Sony, Ghost of Tsushima’yı sadece birkaç kez gösterdi ve ayrıntılarının çoğu gizemli tutuldu, ancak yakın zamanda yayınlanan 18 dakikalık bir video (aşağıda görüntüleyebilirsiniz) bazı kurulum ve eylemlerde bize yol gösterdi. Bu heyecan verici tarihi oyun hakkında hala öğrenecek çok şeyimiz var, ancak şu ana kadar bildiğimiz:

Kim geliştiriyor?

Ghost of Tsushima, Bellevue, Washington’da bulunan bir Sony birinci parti stüdyosu Suck Punch Productions’ta yapılıyor. Stüdyonun önceki çalışması PlayStation 3 ve 4’teki Infamous oyun serisinin yanı sıra PlayStation 2’deki Sly Cooper üçlemesini içeriyor. Hayalet Tsushima ilk olarak Ekim 2017’de Paris Oyunları Haftası’nda gösterildi.

Hikaye nedir?

Yıl 1274. Konum Tsushima Adası, Japonya. Moğol İmparatorluğu istila ediyor ve bu toprağı koruyan samuraylar da dahil olmak üzere bir ölü izi bırakıyor.

Ben kimim?

Sen samurayların sonuncusundan biri olan Jin Sakai’sin. Moğol tehdidini yenmek için, samuray eğitiminde düşmanlarına bir hayalet gibi sessizce ortadan kaldırabilir gölgelerden gizlice geçebilirsin.. Aktör Daisuke Tsuji tarafından hayata geçirilecek.

Bilinen diğer karakterler, samuray Masako ve Moğol İmparatorluğu’nun ana antagonisti olduğuna inanılan genel Khotun Khan’dır. Khan, oyuncu Patrick Gallagher tarafından canlandırılıyor.

Ghost of Tsushima

Keşif nasıl ele alınır?

Tsushima’nın açık dünyasının tam boyutunu henüz bilmiyoruz, ancak yükselen dağlarından gizli mabedlerine kadar onu kendi isteğinizle keşfetme özgürlüğüne sahipsiniz. Yürüyerek koşabilir, duvarları ve kaya yüzlerini temizleyebilir ve ayrıca yollarda ve yoğun ormanlarda dolaşmak için bir atı çağırabilirsiniz. Dünya ayrıntılı olarak yemyeşil ve sadece güzelliğine dalmak için sık sık durdurmak isteyeceğiniz bir yer gibi görünüyor.

Karakterimiz Jin’e daha ne kadar seyahat etmesi gerektiğini söyleyen bir mesafe ölçer gelekecek. Doğru yöne gidiyorsa, rüzgar sırtına doğru olacak şekilde dizayn edilmiş.

Oyuncu bir şeyler bulmak için yeni alanlara girebilir,  görsel ipuçları onları ilgi çekici noktalara yönlendirmeye yardımcı olacaktır. Bu ipuçları ufukta dumanı, garip şekilli ağaçları ve sizi doğru yönde yönlendiren hayvanları ve kuşları içerir. Keşfettikçe, dünyanın canlı olduğunu, vahşi yaşamla ve işlerini yapan insanların dolu olduğunu göreceksiniz. İkisini birleştirebilir ve bir hayvan tarafından saldırıya uğrayan birinin yardımına bile gelebilirsiniz.

Çevre ile nasıl etkileşim kurabilirim?

Jin yürüyebilir ve koşabilir, zıplayabilir ve küçük duvarlara tırmanabilir. Ayrıca daha uzun mesafeleri sıkıştırmak için bir kıskaç ve halat kullanabilir. Kıskaç sadece belirli şeylere eklenebilir gibi görünüyor. Bir videoda, çengel noktasının ahşap kirişin etrafına sarılmış beyaz bir ip olduğunu görüyoruz.

Doğrudan yaklaşım işe yaramazsa, Jin dünya çapında gizlice gizlenebilir. Bu eylemler tasarımda, Assassin’s Creed serisindeki animasyonlara benzer, örneğin dar kirişler boyunca ördek yürüyüşü.

Ne yapıyorum ben?

Görünüşe göre dünyayı çoğunlukla istediğiniz zaman keşfetme özgürlüğüne sahip olacaksınız, varış noktalarınızın çoğu Moğol kuvvetleri tarafından işgal edilecek. Yeni bir yere rastladığınızda, adı “Moğol bölgesi” olan bir uyarı da taşıyan Yagata Çiftliği gibi uyarılırsınız. Birkaç görev gördük, ancak kritik yol mu yoksa yan görev mi olduklarını bilmiyoruz. Biri Jin’den bir Moğol tersanesini yok etmesini, diğeri ise kara toz önbelleğini yok etmesini istedi. Bu faaliyetlerin her ikisi de kapsamlı muharebe sahneleri ve makul derecede çevresel seyrüsefer içeriyordu.

Araziyi ortaya çıkardığında Jin, etkileşime girebileceği türbelere rastlar. Bir tapınak, Jin’e rehberlik ettiği anlaşılan bir tilkiyi takip ettikten sonra ortaya çıkar. Ona “türbeyi onurlandırma” seçeneği verilir. Eğer yaparsa, ek bir küçük cazibe yuvasının kilidini açmak için ilerleme kazanır.

Bir samuray olarak nasıl oynayabilirim?

Bu tuhaf bir soru, ama Ghost of Tsushima’nın oyunculara sunduğu bir seçim. Bir samuray veya hayalet olarak oynayabilirsiniz. Bir samuray varlıklarını bilinir hale getirirken, hayalet kendi adına yaşar ve gölgelerden ölüm verir.

Bir samuray olarak, savunma oyunun adıdır. Jin pozisyonunda korunur ve düşmanlarının ona gelmesine izin vererek fazla hareket etmiyor gibi görünür. Kılıcıyla rakiplerini serbestçe kesebilse de, bu yaklaşım birden fazla görev gerektirebilirken, bir vuruşta rakibi düşebilir. Bu grevler ürkütücüdür ve uzuvların ve kanın hava yoluyla püskürtülmesine yol açabilir. Geri sayım, çevreyi çizen okçularla savaşmak için de kullanılabilir. Jin’in zamanlaması doğruysa, okları havadan atar.

Bir düşman, başının üzerinde doldurulan görsel bir sayaçla gösterilen konumunuzu bildiğinde, tekrar zamanlamaya ve sabra dayanan sinematik bir savaş olan bir soğukluk girmek için yön pedine dokunabilir.

Nasıl hayalet olarak oynarım?

Eğer bir Moğol ordusuna karşı şansınız olmayacağından korkuyorsanız,  tam olarak anlayamadıkları bir tehdit olarak kalplerine korku getirmek için gizliliği kullanabilirsiniz. Bir “hayalet” olarak durdukça sizden korkmayı öğrenecekler. Seni görünce kaçacaklar. Bir hayalet olmak onur kırıcı değildir, ancak etkili bir yaklaşım gibi görünmektedir.

Bir düşmanın arkasına gizlice girdiğinizde, boyuna hızlı bir bıçakla sessizce çalıştırmak için kare düğmeye basabilirsiniz. Düşey uzaylar, hava düşmanı için kullanılabilir, bu da yakınlarda bir düşman varsa ikinci bir sessiz öldürmeye zincirlenebilir. Buna ek olarak, inceleyecekleri rüzgar çanlarını veya havai fişekleri fırlatarak bu iki düşmanı birbirinden ayırarak iki gizli öldürme fırsatına izin verebilirsiniz.

Ghost of Tsushima

Ghost of Tsushima

Özelleştirme ve yükseltme var mı?

Jin’in zırh seti tamamen özelleştirilebilir ve sadece görünüşle ilgili değil. Sucker Punch, farklı zırh setlerinin hem samuray hem de hayalet yaklaşımlarına mekanik avantajlar getirdiğini söylüyor. Dünyayı keşfettikçe, ekipmanınızın rengini değiştirebilecek boyalar oluşturmak için kullanılabilecek malzemeleri toplayabilirsiniz. Bambu, çarşaflar ve “sarf malzemeleri” olarak listelenen bir şey seçebilirsiniz. Bunların her biri bambu x4 gibi bir sayı ile gelir. Sarı yapraklardan oluşan bir alan görürseniz, zırhınızı bu renge döndürebilirsiniz. Bunun bu konuma daha iyi uyum sağlayıp sağlamayacağınızı bilmiyoruz, ancak görünüşünüze güzellik katıyor.

Jin, donanımını geliştiren yol boyunca takılar kazanır. Görünmeyen Direniş Büyüsü’nü donatırsa, duman bombaları sağlığının yüzde 25’ini geri kazandırır. Zehirli Ölümün Büyüsü, rüzgar çanlarına zehir buharları ekler. Okuninushi’nin cazibesi, savaş dışında sağlığı yavaşça kurtarmasını sağlar. Tılsımlara ek olarak, becerileri kazanmak ve yükseltmek için teknik puanları kullanabilir.

Fotoğraf modu olacak mı?

Sadece fotoğraf modu olarak adlandırmak tam olarak doğru değildir. Oyuncular sadece görüntü çekemez, aynı zamanda Sucker Punch, uzun otların ve yıldırım böcek dolu gökyüzünün çarpıcı hareketini yakalayan kısa videolar oluşturmalarına izin verir. Aynı zamanda video modu olan fotoğraf modu, alan derinliğini, rüzgarın yönünü ve hızını ve hatta havadaki partikülleri değiştirmenize izin verir. Videolar için müzik ekleyebilirsiniz.

Japonca bir ses parçası var mı?
Oyuna başlamadan önce, Japonca bir ses parçasını açabilir ve altyazılarla oynayabilirsiniz.

Ne zaman piyasaya sürülecek?
Kısa bir gecikmeden sonra Sony, 17 Temmuz’da Ghost of Tsushima’nın çıkış tarihi olarak belirledi.

ÖNERDİĞİMİZ İÇERİK: Mafia Trilogy’nin Yeni Fragmanı Yayımlandı

Daha fazla içerik için bizi instagram ve internet sitemizden takip etmeyi unutmayın!