Uzun Zamandır Beklenen Yeni BMW iX3 Tanıtıldı

Markanın ilk elektrikli crossover’ı BMW iX3 tanıtıldı. Araca duyulan beklentiler ve heyecan oldukça yüksek.

BMW, yıllar önce piyasaya sürdüğü tam elektrikli i3 ve plug-in hibrit i8 modellerinin yanında 530e 330e gibi yine plug-in hibrit modeller de çıkartmaya devam ediyordu. Ancak uzun yıllardır tam elektrikli yeni bir otomobil piyasaya sürmeyen marka, yeni tanıttığı ve bir süredir söylentileri dolanan iX3 ile tam elektrikli alanındaki bu sessizliği bozdu.

BMW iX3 Tanıt
Yeni tam elektrikli araç

BMW iX3 Tanıtıldı: Tasarım Harikası

BMW, kullanıcılarını yavaş yavaş elektrikli otomobillere ısıtmak isterken çıkardığı yeni iX3 çok yardımcı olacak gibi duruyor. Elektrikli olduğunu çok fazla belli etmeyen otomobil orijinal X3’ten yalnızca mavi detayları ve kapalı ızgarasıyla ayrılabiliyor.

Tabi ki firma orijinal X3’e mavi ledler ekleyip “Yeni iX3” diye piyasaya sürmemiş. Üzerinde oldukça üstün bir mühendislik bulunan aracın yalnızca jantları bile 10 km ek menzil sağlıyor. Bu jantlar orijinal X3’ün jantlarına göre %5 daha aerodinamik tasarlanmış.

Piller yüzünden kısılan iç hacmi ise elektrik motoru sayesinde açılan boşlukla amorti eden hatta fazlasını sağlayan BMW X3’ten daha geniş bir iç mekan yakalamış.

BMW iX3 Tanıt

Aracın firma kullanıcılarına hitap etmesi için marka, ünlü film dünyası müzisyeni Hans Zimmer’la çalışıp IconicSounds isimli bir ses destek sistemi geliştirmiş. Bu sistem aracın hızlanma ve yavaşlamalarında size gerçek bir içten yanmalı motor hissi verecek şekilde tasarlanmış. Araç satışa çıktıktan kısa süre sonra sunulacak bu sistem diğer elektrikli araçlarda da kullanılabilecek.

BMW iX3 Tanıtıldı: Güç Ünitesi ve Kaynağı

Verilere göre termal motorlarda maksimum (turbo dizel) %40 olan verimi %93’e çıkaran sistem 286 bg güç ve 400 Nm tork sağlıyor. 0-100 km/h hızlanması 6.8 saniye ölçülen araç -bir firma klasiği ve sevilme sebebi olarak- sadece arka tekerleklere güç veriyor. İlerleyen dönemde dört çeker sistemle de sunulacağı belirtilen aracın son hızı 180 km/h olarak belirlenmiş.

Tabana yerleştirilen ve 188 prizmatik hücreden oluşturulan batarya, önceki tam elektrikli araçlara göre %20 daha fazla enerji yoğunluğu sağlıyor. 74 kWh kapasiteli batarya araca 460 km menzil sağlıyor.

Gelen teknolojik yeniliklerden birisi de 150 kW’a kadar kullanılabilen 400 Volt şarj sistemi. 150 kW ile boş halden %80 doluluk oranına yalnızca 34 dakikada ulaşabilen iX3 uzun bekleme süreleri olmadan da sizi istediğiniz yere götürebilecek.

Ayrıca tabana yerleştirilen piller ile ağırlık merkezi orijinal X3’e göre 7.5 cm daha aşağıya kayan model firmanın sportifliğinden hiçbir şey kaybetmiyor. Markaya göre araç sınıfına ve ağırlığına göre en az yatmayı sunuyor.

BMW iX3 Tanıt

BMW iX3 tanıtıldı haberini sizlere sunduk. Gelişmelerden haberdar olmak için Otağ‘ın Instagram ve Twitter adreslerini de takipte kalın.

Yorumlar

HOŞUNA GİDEBİLİR